Meld dig til Den Grønne Rygrads første webinar den 16. december klokken 15-16 og få inspiration til tværfaglig undervisning med fokus på bæredygtighed.
Med projektet Den Grønne Rygrad vil vi være med til at inspirere arbejdet med bæredygtighedstemaerne i grundskolen ved at styrke sammenhængen mellem teoretisk og praksisnær undervisning. Derfor har vi glædet os til at præsentere dette webinar, der giver dig konkrete eksempler på undervisning, hvor elever har arbejdet praksisnært og projektbaseret med FN’s verdensmål.
Programmet:
- Introduktion til Den Grønne Rygrad
- Erfaringer med, hvordan bæredygtighedstemaer kan indgå i et besøg på et forbrændingsanlæg og inspiration til hvordan besøget kan indgå som element i et sammenhængende undervisningsforløb
- Elizabeth Gray, lærer/PLC koordinator på Dansborgskolen i Hvidovre og Peter Claudell, Studie 17 og KlimaZirkus, fortæller bl.a. om forløbet Kloden, som de har gennemført med både ind- og udskolingselever. Eleverne har i forløbet bygget en model af Kloden, som de ønsker den skal se ud i 2070.
- Læs mere om forløbet på www.folkeskolen.dk/1845583/byg-kloden-som-den-ser-ud-i-2070
- Spørgsmål fra deltagerne
- Hvordan kan du få mere inspiration til din undervisning fra Den Grønne Rygrad
Webinaret er det første i en række webinarer om praksisnær undervisning i bæredygtighed fra Den Grønne Rygrad.
Tilmeld dig webinaret via dette link
Den Grønne Rygrad er et projektsamarbejde mellem den grønne tænketank CONCITOs Klimaambassaden og skolehaveforeningen Haver til Maver. Projektet er støttet i perioden 2019-2023 af Novo Nordisk Fonden.
Læs mere om Den Grønne Rygrad på https://concito.dk/groenne-rygrad-0