Webinar d. 27. januar om eksterne læringsmiljøers rolle i bæredygtighedsundervisning

Webinar d. 27. januar om eksterne læringsmiljøers rolle i bæredygtighedsundervisning

Webinar d. 27. januar om eksterne læringsmiljøers rolle i bæredygtighedsundervisning 600 270 Haver til Maver

Meld dig til Den Grønne Rygrads 2. webinar den 27. januar klokken 15-16 og få inspiration til, hvordan man kan styrke sammenhængen mellem bæredygtighedsundervisningen på skolen og i de eksterne læringsmiljøer.

Vi glæder os til dette webinar, hvor vi skal høre erfaringer og tips fra lærere, som har arbejdet med henholdsvis CONCITOs Klimaambassade og Haver til Mavers forløb. Derudover vil lektor og ph.d. Trine Elisabeth Hyllested fra læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole give sit bud på, hvad det er vigtigt at være opmærksom på, når man skal sikre sammenhæng mellem de eksterne læringsmiljøer og undervisningen på skolen.

Program

  • Kort intro til Den Grønne Rygrads arbejde med at styrke den praksisnære  STEM-undervisning med udgangspunkt i bæredygtighed
  • Det gode samarbejde mellem skole og en åben skole-aktør:
  • Samtale mellem Else Støvring, STEM-lærer i udskolingen på Lindehøjskolen i Herlev, og Stefan Bruse thor Straten om hvordan Else har arbejdet med at integrere Klimaambassadens aktivteter i sin undervisning
  • Haver til Maver deler erfaringer om samarbejde med lærere i deres skolehaveforløb
  • Roller, rammer og forventninger – lærerne og de eksterne læringsmiljøer; opsamling ved Trine Hyllested
  • Spørgsmål fra deltagerne
  • Sådan kan du få mere inspiration fra Den Grønne Rygrad til din undervisning

Webinaret er det andet i en række webinarer om praksisnær undervisning i bæredygtighed fra Den Grønne Rygrad.

Tilmeld dig webinaret her 

Den Grønne Rygrad er et projektsamarbejde mellem den grønne tænketank CONCITOs Klimaambassaden og skolehaveforeningen Haver til Maver. Projektet er støttet i perioden 2019-2023 af Novo Nordisk Fonden.

Læs mere om Den Grønne Rygrad på https://concito.dk/groenne-rygrad-0