nav icon MENU search icon SØG
search icon
Skolehaver

3. april 2017 - 1. september 2017

Pædagogisk praksis og fagintegration i skolehaver

Pædagogisk praksis og fagintegration i skolehaver

Kom til PRAKSISNÆR EFTERUDDANNELSESFORLØB MED DELTAGER-SUPERVISION

FORMÅL

Formålet med efteruddannelsen er, at sikre et kompetenceløft blandt pædagoger og lærere der har skolehaveforløb. Kompetenceløftet skal være med til at sikre pædagoger og lærere kompetencer til at:

  • SIKRE FAGINTEGRATION DVS. INTEGRERE SKOLENS FAG I HAVERNE, SÅVEL SOM HAVERNE I SKOLENS FAG.
  • IMØDEKOMME KRAVENE OM ÅBEN SKOLE, UDESKOLE SAMT TRIVSELSFREMME OG BEVÆGELSE.
  • UDFORDRE BØRNEHAVEBØRNS OG ELEVERS FAGLIGHED MED SÅVEL SUCCESOPLEVELSER SOM INVOLVERENDE OG AKTIVERENDE UNDERVISNING.
  • ETABLERE DE BEDSTE RAMMER OM BØRNEHAVEBØRNS OG ELEVERS PRAKSISBASEREDE LÆRING I SKOLEHAVER.

Uddannelsen rummer såvel indskolingen, mellemtrinnet, udskolingen samt børnehaver. Dansk, matematik, natur/teknologi og madkundskab er oplagte fag, men alle skolens fag kan indgå.

DELTAGERE

Pædagoger og lærere fra skoler og dagtilbud – herunder specialtilbud. Endvidere andre have-undervisere og -initiativtagere.

KOMPETENCER

Står du overfor at skulle igang med årets sæson i skolehaven, kan du via dette uddannelsesforløb løfte dine kompetencer med hensyn til:

  • AT ANVENDE SKOLEHAVEN SOM LÆRINGS- OG DANNELSESRUM.
  • AT SAMMENTÆNKE UNDERVISNINGEN MED SKOLEHAVEFORLØBET, SÅ DET BÅDE FORBEREDES OG EFTERBEARBEJDES OG DERMED UDGØR ET UNDERVISNINGSFORLØB.
  • AT TÆNKE DEN PÆDAGOGISKE HVERDAG SAMMEN MED SKOLEHAVEFORLØBET.
  • AT STYRKE DINE KLASSESLEDELSESKOMPETENCER UNDER ÅBEN HIMMEL.

Tilmeldingen er lukket.

Sted

Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Haver til Maver, Krogerup Avlsgaard, Humlebæk, 1. september 2017