nav icon MENU search icon SØG
search icon
Skolehaver

3. april 2017 - 1. september 2017

Pædagogisk praksis og fagintegration i skolehaver

Pædagogisk praksis og fagintegration i skolehaver

Kom til PRAKSISNÆR EFTERUDDANNELSESFORLØB MED DELTAGER-SUPERVISION

FORMÅL

Formålet med efteruddannelsen er, at sikre et kompetenceløft blandt pædagoger og lærere der har skolehaveforløb. Kompetenceløftet skal være med til at sikre pædagoger og lærere kompetencer til at:

  • SIKRE FAGINTEGRATION DVS. INTEGRERE SKOLENS FAG I HAVERNE, SÅVEL SOM HAVERNE I SKOLENS FAG.
  • IMØDEKOMME KRAVENE OM ÅBEN SKOLE, UDESKOLE SAMT TRIVSELSFREMME OG BEVÆGELSE.
  • UDFORDRE BØRNEHAVEBØRNS OG ELEVERS FAGLIGHED MED SÅVEL SUCCESOPLEVELSER SOM INVOLVERENDE OG AKTIVERENDE UNDERVISNING.
  • ETABLERE DE BEDSTE RAMMER OM BØRNEHAVEBØRNS OG ELEVERS PRAKSISBASEREDE LÆRING I SKOLEHAVER.

Uddannelsen rummer såvel indskolingen, mellemtrinnet, udskolingen samt børnehaver. Dansk, matematik, natur/teknologi og madkundskab er oplagte fag, men alle skolens fag kan indgå.

DELTAGERE

Pædagoger og lærere fra skoler og dagtilbud – herunder specialtilbud. Endvidere andre have-undervisere og -initiativtagere.

KOMPETENCER

Står du overfor at skulle igang med årets sæson i skolehaven, kan du via dette uddannelsesforløb løfte dine kompetencer med hensyn til:

  • AT ANVENDE SKOLEHAVEN SOM LÆRINGS- OG DANNELSESRUM.
  • AT SAMMENTÆNKE UNDERVISNINGEN MED SKOLEHAVEFORLØBET, SÅ DET BÅDE FORBEREDES OG EFTERBEARBEJDES OG DERMED UDGØR ET UNDERVISNINGSFORLØB.
  • AT TÆNKE DEN PÆDAGOGISKE HVERDAG SAMMEN MED SKOLEHAVEFORLØBET.
  • AT STYRKE DINE KLASSESLEDELSESKOMPETENCER UNDER ÅBEN HIMMEL.

Læs mere …

Læs meget mere om selve efteruddannelsen og tilmeld dig her 

Sted

Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Haver til Maver, Krogerup Avlsgaard, Humlebæk, 1. september 2017
  Tilmeld nyhedsbrev

TILMELD NYHEDSBREV

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

×